(Olen jo pitkään miettinyt,että julkaisenko tätä,mutta menkööt nyt,vaikka onkin hieman turha ja monimutkainen asia. Mutta pitäähän sitä välillä jotain postata ja HUOM. tämä on suurimmaksi osaksi mielipidekirjoitus.)

Kuka minä ihan tarkkaan ottaen oikein olen? En oikein tiedä.

Onko edes olemassa "omaa itseään"?

Minä en osaa vastata tuohon koko maailman puolesta,mutta minun tapauksessani täysin omaa itseään ei olekaan-ainakaan vielä. Päässä risteilee tuhansia ajatuksia,enkä mene vain yhteellä raiteella. Ajattelen monimutkaisesti,enkä välttämättä ajattele niin kuin jotenkin olettaisi itsensä ajattelevan. Tätä on jotenkin vaikea selittää ja pukea sanoiksi.

Omaa itseään on vaikea määrittää. Meillä on kymmeniä eri rooleja eri ihmisten kanssa. Tietenkin ystävien kanssa tulee tehtyä vaikka mitä hölmöä,mutta tuttavien kanssa saatta olla vaikka millainen;tyly,yliasiallinen,hyvin hiljainen,hyvin ystävällinen... Vanhempien kanssa ollaan yleensä kilttejä ja yleensä pyritään siihen,että saadaan hyväksyntää vanhemmilta.

Kaikki roolit vaikuttavat meihin,ympärillämme olevat ihmiset ja heidän mielipiteet saattavat muokata mielipiteitämme ja näkemyksiämme,sosiaalinen media vaikuttavat meihin,uskonto vaikuttaa meihin...Melkeinpä kaikki,siis. Vaikka tästä voisikin ajatella,että juuri noistahan asioista (roolit,mielipiteet,uskonto) muodostuu se oma itsemme,niin ei asia olekaan niin yksinkertainen. (tämä on siis minun tapaus)

En tiedä tulenko koskaan löytämään täysin omaa itseäni. Aina on jos jonkinlaisia häiriöntekijöitä. Mutta olen se,joka minun annettiin olla ja yritän elää hyvän elämän ja kunnioittaa kaikkia. Otan irti kaikesta hyvästä ja koitan oppia virheistäni.

Mutta siis,olkaamme mitä nyt olemmekaan ja muodostetaan oma,arvokas tarinamme. Eletään elämämme ja koitetaan olla arvostelematta kamalasti muita,sillä elämä on liian lyhyt tuomitsemiseen ja keitä me muka olemme tuomitsemaan?

ps. Sydämelliset kiitokset kaikille ihanille kommentojille-ja kaikille blogin lukijoille-,olette saaneet minut tuntemaan itseni entistä tärkeämmäksi ja toivon teille kaikille kaikkea hyvää! Ja taianomaista joulun odotusta!

urimportant%E2%99%A5.jpg